MÜŞTERİ HİZMETLERİ POLİTİKASI
1. Amaç
Dreame Türkiye Müşteri Hizmetleri Politikası (bundan sonra "Politika" olarak anılacaktır), iade ve iade parası, değişim, bakım ve diğer satış sonrası hizmet koşullarını standardize etmek ve müşteri hizmetlerinin kalitesini ve seviyesini yükseltmek amacıyla hazırlanmıştır.
2.1 Uygulama Kapsamı
Bu Politika, müşterilerin Dreame'nin yetkili satış kanallarından satın aldıkları ürünler için iade ve para iadesi, değişim, garanti kapsamında onarım ve diğer satış sonrası hizmet taleplerinde bulunma haklarını garanti eder.
2.2 Tanımlar
Bu Politikada "Dreame", Dreame International (Hong Kong) Limited ve iştiraklerini ifade eder (bundan sonra "biz" olarak anılacaktır). "Siz" ise bu Politikanın 2.3. Maddesinde belirtilen Ürünleri satın alan son kullanıcıyı ifade eder; ürünleri yeniden satmak amacıyla satın alan distribütörleri veya bayileri kapsamaz.
2.3 Uygulanabilir Ürünler
Bu Politika, Dreame'nin yetkili satış kanallarından satın alınan ürünler için geçerlidir.
3. İade ve Para İadesi Hizmetleri
Dreame Türkiye'nin resmi web sitesinden veya diğer yetkili satış kanallarından satın alınan ürünlerde üretim hatası olması durumunda, geçerli satın alma kanıtı (orijinal fiş/fatura veya teslimat tarihi* – satın alma tarihinden sonraki teslimatlar için) ile Türk mevzuatına uygun olarak Dreame müşteri hizmetleri ekibine başvurarak iade veya para iadesi talep edebilirsiniz. İade nakliye ücretleri Dreame tarafından karşılanır.
Yetkisiz satış kanallarından alınan ürünler için iade/iade parası politikaları ilgili satıcıya danışılmalıdır.
3.1 İade ve Para İadesi İçin Notlar
1. İade sürecinde geçerli satın alma kanıtı (orijinal fiş/fatura) sunulmalıdır. Ayrıca ürünün orijinal ambalajı, tüm aksesuarları ve hediyeleri eksiksiz şekilde iade edilmelidir.
2.İade edilen ürünlerde ambalaj, etiket ve logolarda değişiklik/bozulma olmamalıdır. Hediye varsa, ürünle birlikte iade edilmelidir.
3.İadelerde tüm kapsam (orijinal ambalaj, aksesuarlar, hediyeler) ve satın alma kanıtı sunulmalıdır. İade parası ödeme yükümlüsüne aittir.
4.Ürünler belirtilen adrese gönderilmeli; nakliye ücreti önceden ödenmelidir.
5.Satıcı onayı olmadan yapılan iadeler veya "kapıda ödemeli" gönderimler reddedilir.
6.İndirimli kombinasyonla satın alınan ürün iadesinde, indirim tutarı iadeden düşülebilir.
3.2 İade/Para İadesi Reddedilecek Durumlar:
1.Geçersiz/değiştirilmiş satın alma kanıtı.
2.Kalite sorunu olmayan iadelerin 14 günü aşması.
3.Ürün/ambalaj/aksesuarlarda eksiklik veya hasar.
4.İnsan hatası, yetkisiz değişiklik veya kılavuza uymayan kullanımdan kaynaklanan arızalar.
5.İade onayı sonrası 14 gün içinde ürünün geri alınmaması.
6.Türkiye dışından satın alınan ürünler.
4. Değişim Hizmetleri
Yetkili kanallardan alınan ürünlerde üretim hatası olması durumunda, satın alma tarihinden itibaren 180 gün içinde geçerli belgelerle değişim talep edilebilir. Nakliye ücretleri Dreame tarafından karşılanır.
4.1 Değişim Notları:
1.Geçerli satın alma kanıtı sunulmalıdır.
2.Ürün orijinal ambalajı ve aksesuarlarıyla eksiksiz iade edilmelidir.
3.Test sonrası aynı model ürünle değişim yapılır.
4.2 Değişim Reddedilecek Durumlar:
1.Geçerli satın alma kanıtı, orijinal fiş veya faturalar sunulmamışsa veya tahrif edilmiş/üzerinde değişiklik yapıldığına dair izler taşıyorsa.
2.Değişim hizmetleri, geçerli satın alma kanıtı, orijinal fiş veya fatura ile belgelenen satın alma tarihinden veya teslim tarihinden itibaren yüz seksen (180) takvim gününden sonra talep edilirse.
3.Değişim için iade edilen ürünün kendisi, dış ambalajı veya kullanım kılavuzları bütünlüğünü korumuyorsa.
4.Değişim için iade edilen ürün, yapılan tüm ilgili testler sonucunda herhangi bir kalite kusuru taşımıyorsa.
5.İnsan hatasından kaynaklanan kusurlar, yetkisiz modifikasyonlar, yanlış kurulum, resmi kılavuzlarda belirtilen talimatlara uyulmadan yapılan kullanım veya operasyon sonucu ortaya çıkan kalite sorunları, ilgili testler sonucunda tespit edilirse.
6.Değişim işlemi onaylandıktan sonra söz konusu ürün, on dört (14) takvim günü içinde iade edilirse.
7.Ürünün Türkiye’de satın alınmamış olması durumunda.
8.Eşdeğer model bulunmaması halinde, Dreame aynı seviyede veya daha üst seviye bir ürünle değiştirme hakkını saklı tutar.
5. Garanti Kapsamında Onarım Hizmeti
Garanti süresi içinde ortaya çıkan üretim hataları için ücretsiz onarım hizmeti sunulur.
Ana Bileşenlerin Garanti Süreleri Tablosu (Tablodaki ürün kategorileri ve garanti süreleri Türkçe'ye çevrilerek korunmuştur):
Ürün |
Ana Bileşenler |
Garanti Süresi |
Notlar |
Dreame Ürün |
Ana gövde, motor, pil (kutudaki), kutudaki aksesuarlar |
2 yıl / 6 ay (aksesuarlar) |
Tüketim malzemeleri hariç |
6. Garanti Süresi Tanımı
1.Garanti süresi; geçerli satın alma kanıtı (orijinal fiş/fatura) ile belgelenen satın alma tarihinden veya teslimat tarihinden (teslimat tarihi satın alma tarihinden sonraysa) itibaren yürürlüğe girer.
2.Satın alma belgesi kaybolması durumunda, garanti süresi ürün üzerindeki üretim tarihini takip eden 3. ayın başından itibaren başlar.
3.Değişim hizmeti kullanılması durumunda garanti süresi, orijinal fatura tarihinden itibaren geçerliliğini korur.
4.Onarılan veya değiştirilen parçalar için garanti süresi: Onarım/değişim tarihinden itibaren 6 ay veya orijinal ürünün kalan garanti süresi (hangisi uzunsa) olarak uygulanır.
7. Garanti Kısıtlamaları
Dreame ürünleri normal ev içi ve kişisel kullanım için tasarlanmıştır. Ürünün ticari ortamda kullanılması durumunda ana parça garantisi 3 aydır.
Garanti Kapsamı Dışı Durumlar:
I. Aşağıdaki Sebeplerle Oluşan Arızalar:
1.Kullanım Kılavuzu'ndaki "Kullanım Kısıtlamaları"na uyulmaması.
2.Evsel olmayan atıklar (beyaz kül, kum, toz vb.) temizlenmesinde kullanım.
3.Ticari ortamda dekorasyon veya temizlik amaçlı kullanım.
4.Kimyasal adsorpsiyonlu, metal/mikro parçacıklı ortamlarda kullanım.
5.Aşındırıcı maddelerin bulunduğu ortamlarda kullanım.
6.Filtreler ve fırçalar gibi aşınan parçalar (aşınmayan parçalardaki üretim hatası kaynaklı hasarlar hariç).
7.Dekoratif parçalarda normal aşınma ve yıpranma.
II. Prototip Ürünler: Seri numarası (SN) yeni cihaz kodlama kurallarına uymayan ürünler.
8. Ücretli Garanti Onarım Hizmeti
8.1 Ücretsiz Garanti Dışı Durumlar:
1.Yetkisiz satıcılardan alınan ürünler.
2.Yanlış kullanım/bakım/ depolama kaynaklı hasarlar.
3.Garanti süresi dolmuş ürün ve aksesuarlar.
4.Müşteri veya yetkisiz üçüncü şahıslarca yapılan hatalı söküm.
5.Mücbir sebep (grev, yangın, sel, savaş, salgın, devlet düzenlemeleri vb.) kaynaklı hasarlar.
6.Kaza veya insan hatası (sıvı teması, voltaj hatası, nakliye sırasında oluşan çizikler vb.).
7.Onarım onayı sonrası 14 gün içinde ürünün iade edilmemesi.
8.Türkiye dışından satın alınan ürünler.
8.2 Ücretlendirme
1.Garanti kapsamındaki arızalarda inceleme, malzeme, işçilik ve nakliye ücretleri Dreame tarafından karşılanır.
2.Garanti dışı hasarlarda tamir ücreti, yedek parça ve nakliye masrafları müşteriye aittir.
3.İptal edilen onarımlarda gidiş-dönüş nakliye ücreti müşteriye yansıtılır.
9. Aksesuarlar için Hizmet Koşulları
Aksesuarların; teslimattan sonra 7 gün içinde kusur tespit edilmesi ve insan kaynaklı olmayan hasarlar için geçerli kanıt sunulması halinde değişim hakkı bulunur. Aksi takdirde ürünün sağlam olduğu kabul edilir.
10. Sorumluluk Sınırlaması
Dreame'ye yönelik talepler satın alma tarihinden itibaren 1 yıl içinde iletilmelidir. Dreame'nin sorumluluğu ürün bedelini aşamaz.
11. Diğer Hususlar
1.Şişmiş/sızdıran pillerin iadesi yasaktır (özel talep haricinde).
2.Sadece Dreame veya yetkili satıcılarından alınan ürünler desteklenir.
3.Uluslararası garanti hizmeti sunulmamaktadır.
4.Yanlış adres veya reddedilen teslimatlardan müşteri sorumludur.
5.30 gün içinde talep edilmeyen ürünler Dreame tarafından imha edilir.
6.Bakım öncesi kişiselleştirilmiş bileşenler (sticker vb.) korunmalıdır.
7.Hasarlı paketlerin 24 saat içinde bildirilmesi zorunludur.
12. Politika Değişiklikleri
Politika metninde yapılacak değişikliklerde, en güncel tarihli belge geçerli olacaktır.
13. Yasal Uyumluluk
Politika maddelerinden herhangi biri ulusal veya yerel yasalara aykırılık teşkil ederse, yasa hükümleri öncelikli olarak uygulanacaktır. Tüm maddelerin ilgili mevzuatla uyumlu olması durumunda politika standart kabul edilecektir.
14. İletişim
Bu politika hakkında sorularınız için lütfen müşteri hizmetleri ekibimizle iletişime geçiniz:
Güncel politika metni geçerlidir.
Yasal çelişkilerde Türk mevzuatı önceliklidir.
İletişim:
E-posta: servis_tr@dreamtech.com
Telefon: 0850 762 0100 (Pazartesi-Cumartesi 09:00-18:00, Pazar 10:00-16:30)